Je bereikt je doelgroep op social media.
Maar hoe zet je de verschillende kanalen in? Welke content maak je? En wanneer? Stel een socialmediastrategie op. Bijvoorbeeld aan de hand van het 3H-model.
Het 3H-model is ontwikkeld door Google en wordt sinds 2014 wereldwijd toegepast.
Niet zonder reden: het model blijkt een uitermate effectieve socialmediastrategie voor het creëren én behouden van een betrokken volgersschare.
3H: hoe werkt het?
Wees creatief, denk vooruit
Hoe je het 3H-model als socialmediastrategie toepast, verschilt per business. Het is aan jou om daar een invulling aan te geven. Een goede planning is essentieel.
Met name de Hero-content vereist wat vooruitdenkwerk:
Red Bull doorbrak geluidsbarrière
Een koningsvoorbeeld van Hero-content: de parachutesprong van Felix Baumgartner voor Red Bull. Hij maakte een sprong van 39km naar beneden in vrije val, met als doel de geluidsbarrière te doorbreken…
Als eerste mens ooit. Je raadt het al: dat lukte. De video is spectaculair en veel mensen kunnen zich dit nog herinneren.
Wees uniek en val op
Het doel van de socialmediastrategie van Red Bull was hier uiteraard: (positieve) ophef veroorzaken en naamsbekendheid creëren.
Wij geven je graag een idee van het effect dat Hero-, Hub- en Hygiëne-content kunnen hebben. Bespreek je socialmediastrategie vrijblijvend met ons!
Proof of the pudding
Zakelijke schrijfuitdaging? Neem de proef op de som en laat Vigor & Zest je helpen.