Daag ons maar uit!
 
  • 18-06-2021-

Socialmediastrategie 3H-model: drie smaken content

 

Je bereikt je doelgroep op social media.

Maar hoe zet je de verschillende kanalen in? Welke content maak je? En wanneer? Stel een socialmediastrategie op. Bijvoorbeeld aan de hand van het 3H-model.

Het 3H-model is ontwikkeld door Google en wordt sinds 2014 wereldwijd toegepast.

Niet zonder reden: het model blijkt een uitermate effectieve socialmediastrategie voor het creëren én behouden van een betrokken volgersschare.

 

3H: hoe werkt het?

  • Hero-content
    Dit is de meest exclusieve content in je socialmediastrategie. Denk aan blogs of video’s waar je meer tijd, geld en aandacht aan besteedt. Of een evenement over een thema.

  • Hub-content
    Dit is de terugkerende content in je socialmediastrategie. Denk aan dilemma op dinsdag: dit platform biedt elke dinsdag een dilemma dat wordt gedeeld, geliket en besproken.

  • Hygiëne-content
    Dit is alle overige content in je socialmediastrategie. De content die het vaakst terugkomt, meestal zelfs dagelijks. Misschien de minst ‘creatieve’ soort, maar zeker niet minder belangrijk.

 
3H model

Wees creatief, denk vooruit

Hoe je het 3H-model als socialmediastrategie toepast, verschilt per business. Het is aan jou om daar een invulling aan te geven. Een goede planning is essentieel.

Met name de Hero-content vereist wat vooruitdenkwerk:

  • Stap 1 is uiteraard: wat wil ik bereiken?

  • Stap 2: hoe ga ik het aanpakken?

 

Red Bull doorbrak geluidsbarrière

Een koningsvoorbeeld van Hero-content: de parachutesprong van Felix Baumgartner voor Red Bull. Hij maakte een sprong van 39km naar beneden in vrije val, met als doel de geluidsbarrière te doorbreken…

Als eerste mens ooit. Je raadt het al: dat lukte. De video is spectaculair en veel mensen kunnen zich dit nog herinneren.

Wees uniek en val op

Het doel van de socialmediastrategie van Red Bull was hier uiteraard: (positieve) ophef veroorzaken en naamsbekendheid creëren.

Wij geven je graag een idee van het effect dat Hero-, Hub- en Hygiëne-content kunnen hebben. Bespreek je socialmediastrategie vrijblijvend met ons!

 

Proof of the pudding

Zakelijke schrijfuitdaging? Neem de proef op de som en laat Vigor & Zest je helpen.