Daag ons maar uit!
 
  • 09-06-2021-
  • door Milou-

Duurzame exposure Altijd relevant met ‘evergreen content’

 

Blaas je content nieuw leven in

Bevat je content interessante informatie, inspiratie of weetjes? Door dit soort 'evergreen content' te hergebruiken, profiteer je ook ná publicatie van je werk. Dus: blaas je huidige content nieuw leven in!

‘Blader terug’ in je contentgeschiedenis en pik dátgene eruit waar je doelgroep enthousiast op reageerde. Pak vervolgens deze tips erbij en produceer met meer gemak nieuwe content.

1. Luister naar je volgers

Bekijk een overzicht van je content en ga na: welke blogs, nieuwsberichten en posts werkten goed bij mijn doelgroep? Maak een lijst van ‘best scorende content’ - het liefst op basis van Analytics-resultaten - en sla ze op in een document.

2. Schrijf een follow-up

Een spannende serie krijgt een vervolg. Je kunt ook een ‘tweede seizoen’ uitbrengen. Met de best gescoorde blogs, artikelen en social posts. In de vorm van een ‘deel 2’ of misschien een vaste rubriek? 

Bijvoorbeeld: heb je gemerkt dat je doelgroep veel vragen heeft naar aanleiding van een eerste blog? Of is er meer nieuws over dit onderwerp? Reden om een vervolgblog te schrijven.  

3. Kies een andere vorm

Een bestsellerboek wordt vaak verfilmd. Wat heb jij met je ‘bestsellercontent’ gedaan? Laat je mooiste verhalen, artikelen en posts niet liggen.

Dus: schreef je vorig jaar een nieuwsbericht over een bepaald onderwerp? Giet de inhoud van het bericht in een andere vorm. Bijvoorbeeld in een interview, blog, infographic, video of fotoreportage.

4. Verander de invalshoek

Deze tip vraagt om een journalistiek oog. Elk onderwerp in je content kun je op talloze manieren benaderen. Stel: je onderwerp is een nieuwe koekenpan.

Welke invalshoeken kun je bedenken?

  • De favoriete koekenpan van…
  • 5 tips voor de perfecte biefstuk
  • De koekenpannentest
  • Wel of geen antiaanbaklaag?
  • Dag van het gebakken ei: hoe bak je ze het liefst?
  • Enzovoorts… 

5. Knip je content op

Zet je contentproducties effectiever in door het op te splitsen in kleinere items. Pik de mooiste quotes, tips, beelden en conclusies uit je content. Deze plaats je vervolgens in illustraties, social media-berichten of korte blogs.

Je content opknippen is niet kopiëren, want uiteraard geef je zelf een nieuwe (actuele) draai aan je verhalen.

Proof of the pudding

Zakelijke schrijfuitdaging? Neem de proef op de som en laat Vigor & Zest je helpen.