Daag ons maar uit!
 
  • 29-06-2021-
  • door Milou-

Online communicatiemiddelen Laat je inspireren

 

Trek de aandacht met rijke content

Met de juiste online communicatiemiddelen breng je jouw boodschap feilloos over op je doelgroep. Waar kun je zoal aan denken? Een greep uit de mogelijkheden.

  • Je wilt je product of dienstverlening onder de aandacht brengen.

  • Zichtbaarder zijn en de bekendheid van je organisatie vergroten.

  • Of nieuw talent vinden en binden.

Je eigen website en social media liggen voor de hand. En dit zijn vanzelfsprekend ook zeer belangrijke online communicatiemiddelen.

Tegelijk is er nog zoveel méér mogelijk. Ik bied je inspiratie.

 

Online magazine

Stel, je organiseert een gaaf evenement of mooi congres voor een specifiek publiek. Eén van de online communicatiemiddelen die je dan kunt kiezen is een professioneel vormgegeven online magazine.

Hiermee blik je nog eens terug op die mooie dag – en verleng je het contactmoment met je bezoekers of potentiële klanten.

Aantrekkelijke presentatie

Een online magazine is een uitstekende manier om een reportage aantrekkelijk te presenteren:

  • Schrijf een mooie terugblik

  • Voeg zo gewenst video’s in

  • Link naar relevante webpagina’s

Laat ook je gasten aan het woord: hoe blikken zij terug op de dag? Professionele sfeer- en portretfoto’s maken je online magazine af.

Een online magazine is zo interactief te maken als je zelf wilt. En er bestaan handige tools om ‘m eenvoudig online te verspreiden.

Hoe dat uitpakt in de praktijk?

 

E-books en whitepapers

Andere online communicatiemiddelen die je tegenwoordig vaak ziet, zijn whitepapers en e-books:

  • Deze middelen zijn ideaal om jezelf te positioneren als kennisleider op een specifiek expertisegebied.

  • Je gaat in op een relevant vraagstuk dat leeft bij je doelgroep.

  • En biedt hiervoor zo mogelijk een passende oplossing.

Waardevolle inzichten

Een whitepaper of e-book is een uitgelezen kans om je doelgroep te verrassen met waardevolle inzichten over een onderwerp dat hen aanspreekt.

Daarbij is het een mogelijkheid om e-mailadressen te verzamelen, als je deze als download aanbiedt achter een downloadformulier. Lees meer over whitepaper-marketing.

Hoe dat uitpakt in de praktijk?

  • Lees het whitepaper over hijsen en heffen in cleanrooms voor Cleanroom Cranes by Mennens. 

  • Lees het e-book over robotisering voor Ricoh.

Meer inspiratie: neem contact op

Neem contact met ons op voor nóg meer inspiratie. In een kosteloos contentconsult horen we graag jouw wensen voor online communicatiemiddelen en verrassen we je met onze ideeën.

 

Proof of the pudding

Zakelijke schrijfuitdaging? Neem de proef op de som en laat Vigor & Zest je helpen.