Wie hoog in de Google-ranking staat…
Dat willen we allemaal wel, toch?
Basis is nog altijd simpel
Over Google-optimalisatie (ofwel SEO) wordt vaak ingewikkeld gedaan. Maar de basis is nog altijd simpel: je richt de informatie op je site optimaal in, zodat je goed gevonden wordt door Google.
Zo eindig je hoger in de zoekresultaten.
Je wil een toppositie in Google?
Dan moet je zó schrijven dat je vindbaar bent op de zoektermen waarmee mensen zoeken. Daarvoor moet je weten: waar zoeken mensen naar? En hoe past dit bij wat ik wil vertellen?
Om dit te ontdekken, start je met een SEO-onderzoek.
SEO-onderzoek
Als je inzet op Google-optimalisatie, moet je eerst onderzoeken wat je relevante zoektermen (keywords) zijn. Dit doe je in twee stappen:
Verdelen maar
De derde stap van SEO is het verwerken van de zoektermen in je webcontent:
Google-optimalisatie: zo ga je te werk
Stap 1 – Zoektermen bedenken
Stap 2 – Zoektermen selecteren
Stap 3 – Zoektermen verdelen
Samengevat: Google-optimalisatie
Wij helpen je graag
Heb je nog vragen over Google-optimalisatie? Neem contact met ons op voor een schrijftraining op maat of om onze hulp in te schakelen. Wij helpen je graag om je Google-optimalisatie resultaatgericht aan te vliegen.
Proof of the pudding
Zakelijke schrijfuitdaging? Neem de proef op de som en laat Vigor & Zest je helpen.