Daag ons maar uit!
 
  • 11-05-2022-
  • door Lotte-

Google-optimalisatie SEO in 3 simpele stappen

 

Wie hoog in de Google-ranking staat…

  • wordt beter en sneller gevonden

  • genereert meer sitebezoek

  • vergroot de kans op conversie. 

Dat willen we allemaal wel, toch?

Basis is nog altijd simpel

Over Google-optimalisatie (ofwel SEO) wordt vaak ingewikkeld gedaan. Maar de basis is nog altijd simpel: je richt de informatie op je site optimaal in, zodat je goed gevonden wordt door Google.

Zo eindig je hoger in de zoekresultaten.

 

Je wil een toppositie in Google?

Dan moet je zó schrijven dat je vindbaar bent op de zoektermen waarmee mensen zoeken. Daarvoor moet je weten: waar zoeken mensen naar? En hoe past dit bij wat ik wil vertellen?

Om dit te ontdekken, start je met een SEO-onderzoek. 

SEO-onderzoek 

Als je inzet op Google-optimalisatie, moet je eerst onderzoeken wat je relevante zoektermen (keywords) zijn. Dit doe je in twee stappen: 

  • Stap 1: Zoektermen bedenken 

  • Stap 2: Zoektermen selecteren

Verdelen maar

De derde stap van SEO is het verwerken van de zoektermen in je webcontent:

  • Stap 3: Zoektermen verdelen

 

Google-optimalisatie: zo ga je te werk

Stap 1 – Zoektermen bedenken  

  • Zet voor elke webpagina de kernbegrippen op een rij.  

  • Varieer in enkelvoud, meervoud, synoniemen.

  • Maak één lijst.

Stap 2 – Zoektermen selecteren  

  • Welke zoekwoorden zijn kansrijk (op basis van o.a. zoekvolume en concurrentie)? Dit kun je onderzoeken met online (betaalde) tools.

  • Maak een lijst van de beste termen voor Google-optimalisatie.

Stap 3 – Zoektermen verdelen 

  • Kies per webpagina de beste zoekterm.

  • Deze zoekterm zet je in elke zoekmachinerubriek: URL, kop, tussenkop, intro, meta description tag.

  • Ook plaats je de term een aantal keer in je bodytekst.

  • Varieer met enkelvoud, meervoud, synoniemen.

 

Samengevat: Google-optimalisatie

  • Benoem van elke webpagina de onderwerpen.

  • Vind de beste relevante zoektermen.  

  • Kies per pagina de beste zoekterm.

  • Plaats deze gericht in je paginastructuur.

Wij helpen je graag

Heb je nog vragen over Google-optimalisatie? Neem contact met ons op voor een schrijftraining op maat of om onze hulp in te schakelen. Wij helpen je graag om je Google-optimalisatie resultaatgericht aan te vliegen.

 

Proof of the pudding

Zakelijke schrijfuitdaging? Neem de proef op de som en laat Vigor & Zest je helpen.