Direct aandacht van je doelgroep
Een nieuwsbrief schrijven, is dat een goed idee? Zeker! Want een nieuwsbrief komt direct binnen in de mailbox van je (potentiële) klant. Wellicht krijgt de ontvanger zelfs een melding. Heel anders dan op een tijdlijn bij social media. Begin de lente daarom goed, ga een nieuwsbrief schrijven.
Met een nieuwsbrief schrijven houd je bestaande relaties warm. Eerdere klanten én geïnteresseerden die zich inschreven voor je nieuwsbrief. Zij zijn dus al in meer of mindere mate betrokken bij je organisatie. Overtuig hen om opnieuw klant te worden (re-marketing) door hen te blijven betrekken bij je organisatie.
Let op vorm en inhoud
Zo ontwijk je het spamfilter
Je wilt voorkomen dat je zorgvuldig opgestelde mailing in de spambox terechtkomt. Enkele tips voor als je start met een nieuwsbrief schrijven:
Tip: interne nieuwsbrief schrijven
Wil je de interne cormmunicatie versterken en in contact blijven met elkaar, ook tijdens het thuiswerken? Dan is een nieuwsbrief schrijven een van de middelen die daarbij kan helpen. Dat kan al heel eenvoudig. Deel bijvoorbeeld eens per maand de highlights van je intranetberichten. In deze blog lees je daarover meer.
Hulp nodig bij een nieuwsbrief schrijven?
Wil je een vliegende start maken of meer reactie op je nieuwsbrief? Of wil je meer uit je intranet halen en met de inhoud daarvan een interne nieuwsbrief schrijven? Plan een (online) contentconsult met ons in. En krijg tips en handvatten om prikkelende content te creëren.
Proof of the pudding
Zakelijke schrijfuitdaging? Neem de proef op de som en laat Vigor & Zest je helpen.