Eeuwig zonde!
Vandaag neem ik je mee in een pijnlijk voorval. Een gebeurtenis die zich voordoet bij (vooral) grotere bedrijven. Ontdek hoe je dit voorkomt.
Stel je voor:
Transparant en direct, echt van deze tijd.
Zo gezegd, zo gedaan
Na een dag filmen en monteren is het eindresultaat daar. Gewone mensen, die normaal reageren op een spontane vraag. Het geeft echt een inkijkje in het bedrijf. Triggerend voor de schaarse talenten op de arbeidsmarkt. Vooruitstrevend. Iedereen is blij.
Tot… de eerstvolgende teamvergadering
Dan volgen er reacties als:
Kortom: paniek breekt uit.
Hoe loopt dit af?
Tragisch genoeg is de uitkomst van dit proces voorspelbaar…
Waarom gebeurt dit?
In grote bedrijven gelden veel (on)geschreven regels, schrijfwijzers en huisstijlrichtlijnen. Maar een perfect dichtgekit plan met script biedt weinig ruimte voor spontaniteit. Terwijl veel bedrijven juist graag transparanter wíllen communiceren.
Draagvlak creëren, verwachtingen managen
Daarom wijzen wij bij ‘verfrissend oprechte’ projecten bij grote organisaties in een vroeg stadium op deze valkuil. Zodat je in je bedrijf draagvlak kunt creëren, verwachtingen bij collega’s kunt managen.
Vaak sturen we aan op de gulden middenweg, door bijvoorbeeld ‘spontane’ interviews wel goed voor te bespreken. Zo komen we er samen toch uit.
Wij helpen je graag
Dus: wil je (grote) organisatie eens ‘wat anders’? Neem contact op voor een ideeënsessie. Wij maken je vernieuwende project graag tot een succes!
Proof of the pudding
Zakelijke schrijfuitdaging? Neem de proef op de som en laat Vigor & Zest je helpen.