Blogt jouw team al?
Wil je jouw team aansporen om te gaan bloggen? Een goed idee, want zo geef je klanten meer gevoel bij je organisatie, beschik je over een schat aan content om op social media te delen en ben je online beter vindbaar. Ontdek hoe je ook online de expertise van je collega's inzet.
De visie van jouw team op ontwikkelingen in hun vakgebied, de dagelijkse werkzaamheden of de werkwijze van je organisatie is hoe dan ook relevant. Want wat de niche van jouw bedrijf ook is, bloggen is een effectieve manier om een heel brede of juist specifieke doelgroep te bereiken.
Tip: zet blogs in voor je vacaturepagina
Een zakelijke blog met goede SEO-woorden kan dus veel traffic naar je website opleveren. Bijvoorbeeld naar je vacaturepagina. Want als de auteur een blog schrijft die qua inhoud samenhangt met de vacature die je online hebt staan, kun je deze twee koppelen. Zo verrijk je je vacature en spreek je eerder sollicitanten aan. Want je geeft lezers een kijkje achter de schermen, je laat hen kennismaken met collega's. Dat zorgt voor meer gevoel bij je bedrijf. En een goed gevoel is nog steeds een belangrijke factor in het beslissingsproces van je sollicitant (of klant).
Uiteindelijk betekent bloggen dus: meer bezoekers en meer potentiële klanten of sollicitanten. Maar liefst 55 procent meer dan bedrijven die niet bloggen.
Begeleid bloggende collega's
Je collega’s hebben volop vakkennis, maar die kennis omzetten in aansprekende blog hoort misschien niet bij hun expertise. Daarom is het belangrijk om je team te begeleiden als je een kwalitatief blog wilt opzetten. Denk dus mee met je collega's: wat is interessant voor potentiële klanten, wat willen sollicitanten weten? Gooi bloggende collega's niet in het diepe, maar begeleid hen. Voorzie hen van concrete onderwerpen waarover zij vanuit hun expertise over kunnen schrijven én lees met hen mee. Zo blijf je als organisatie relevant en zijn de blogs een mooi visitekaartje voor je bedrijf.
Tijd tekort? Kies voor ghostwriting
Wellicht heb je al vaker geprobeerd je collega's aan het bloggen te krijgen. En hebben zij wel toegezegd, maar kwam het toch niet van de grond. Het kan zijn dat ze ondanks je begeleiding niet weten waar te beginnen, nog wat onwennig zijn óf geen tijd kunnen vrijmaken.
Ghostwriting is dan een mooie oplossing. Interview collega's en schrijf zelf de blog, of besteed dit uit. Leg vervolgens het stuk voor aan de 'auteur' en publiceer het daarna op de website en op socialmediakanalen. Zo heb je zelf de touwtjes in handen en is het voor collega's laagdrempeliger om hun medewerking toe te zeggen. Vraag ook of de collega de blog op de eigen socialmediapagina's deelt, zodat de tekst een nog groter bereik heeft.
Meer weten over ghostwriting?
Ontdek of ghostwriting ook voor jou en je collega’s werkt, plan een contentconsult in. En maak je een vliegende start met bloggen, zodat je collega’s de smaak te pakken krijgen.
Proof of the pudding
Zakelijke schrijfuitdaging? Neem de proef op de som en laat Vigor & Zest je helpen.